28 Aralık 2012

FİRARPEREST _Elif Şafak



       Bu kitap okuduğum ikinci Elif Şafak kitabıydı. İlki AŞK'tı, çok severek okudum çok beğendiğim bir kitap. Neyse bu kitabında ismi beni çekti sanırım içine bile bakmadan nasıl aldım anlamadım. Benim için biraz hayal kırıklığı oldu çünkü ben çok fazla parça parça hikayeleri konuları sevemiyorum nedense. Odaklanamıyormuyum? olabilirr bilmiyorum. Aylardır elimde bu yüzden bir türlü bitmek bilmedi gerçi bende çekmedi die tembellik ettim sanırım. İnsan okumak isteyince okuyor çünkü üç günde bitti aylardır bitemeyen kitap :) Bu kitabının ise köşe yazılarından derleme olduğunu bile okuduktan sonra öğrendim.

       Firarperest'te belli bir olay yok. Farklı konular hakkında düşüncelerini, gördüklerini, ona gelen mektuplardan bazı bölümleri paylaşmış, başından geçenleri, gördüklerini anlatmış, okurlarıyla aralarında geçen söyleşilerden alıntı yapıp olayları vurgulamış yazarımız. Bazı cümleleri gerçekten iyiydi, altını çizdiklerim olmadı değil. Ama yine de çok etkilendiğimi söyleyemem.

''Çakılı kalmamak sırf alışkanlıklarından ötürü demir attığın koylara. Çıkmak oralardan, geçmek dalgakıranların beri tarafına, bilmediğin memleketler varmak, tatmadığın yemekler yemek, sözlerini anlamadığın şarkılarla içlenmek, risk almak, dağılmak ve parçalanmak ve hasret çekmek buram buram, gurbetin tadına bakmak ve kendini yabancının gözünden görmek, şaşırmak yeniden, şaşırmak bir çocuk gibi dünyanın hallerine, çeşitliliğine, güzelliğine, acımasızlıklarına...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder