1 Aralık 2013

Kış Okuma Şenliği 2013 _ Kitap Listem :)

Pazar pazar pazar. Tatilin hüzünlü sonu, en dinlenmesi bol gün. Keşke biraz daha uzun olsa. Yetmiyor yetmiyor yetmiyor. Bugün yapılacak listem o kadar kalabalık ki! Nereden başlayacağımı bilemedim. Kararsızlık ben burcumun en büyük özelliği sanırım :( Neyse sıcak bir duş ardından bahtaniyenin altından yazılan kitap listem. Şimdilik önceliklerim bunlar. Bir arkadaşımızın blogunda rastladım bu etkinliğe. Detayları öğrenmek için biraz araştırma yapınca çok keyifli geldi. Bende varım, bende olmalıyım dedim :) Ve evet işte buradayım! Kendimce bir liste yaptım. Biraz zor olsu sürekli birilerinin başının etini yediğimde doğrudur! Kendimce en iyi listeyi yapmaktı amacım. Birde elimde olan kitapları değerlenirmek istedim açıkcası ama kategorileri bir türlü tutturamadım :) O katagoride o olsun yok olmaz bu olsun hayır hayır şu derken böyle bir liste çıktı karşıma bakalım. Şimdiden gözlerimiz keskin, bileğimiz kuvvetti ve kitaplarımızın varlığı daim olsun diyorum!

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevin'den çıkan bir kitap okuyanlara.
Bu etkinliğe destek veren Altın Kitaplara teşekkürler. Bu kategori için fazla düşünmeme gerek olmadı çünkü elimde yazarından imzalı okunmayı bekleyen zaten bir kitap halihazırda beklemekteydi. Geçen sene bir imza gününde aldığım bu kitap şimdi listemde :) Kitabım; Canan Tan'ın İz isimli kitabını okuyacağım. (395 sayfadır.)

2. Kategori (10 puan):Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Valla ne yalan söyleyeyim kütüphanelere uğradığım yok. Eskiden araştırmalarımızı, çalışmalarımızı yapardık, okul bitti kütüphane dönemi de sona erdi. Bu kategori sayesinde biraz kütüphane havası koklamış olacağız fena mı? Ama açıkçası kütüphaneden hangi kitabı alacağıma karar veremediğimden henüz burada bir kitap ismi yok. Önce kütüphaneye giip bakayım diyorum :)

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kitaplarını beğenerek okuduğum Zülfü Livaneli'nin kitabı olan Bir Kedi, Bir Adam ve Bir Ölüm'ü okuyabilirim. (203 sayfa)

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Yok yok yok bulamıyorum :( Elimde yok işte :) hepsi beşyüz küsür...

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Bu kategoride pek zorlanmadım sanki. Çünkü bu ödülü almış ben daha henüz kendisiyle tanışmadığım bir yazarımız var. Orhan Pamuk. Şuan iki kitap arasında kararszlık yaşıyor olsamda bir tanesi seçilip okunacak. Belli mi olur belki ikiside okunur :) Benim Adım Kırmızı (472 sayfa), Cevdet Bey ve Oğulları (610 sayfa)

6. Kategori ( 15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Bu aralar dizisiyle hayatımıza tekrar giren ve hepimizi etkileyen romanı tercih ettim ben. Birde şöyle bir huyum var ki sormayın gitsin eğer bir dizinin kitabı filan varsa hemen okuyayım istiyorum. Sonunu gidişini bileyim istiyorum. Bakalım nasıl anlatmışlar filan :) Eksik kalanı tamamlamak fazlayı söylemek istiyorum nedendir ki? Reşat Nuri Güntekin'den Çalıkuşu kitabım. (400 sayfadır)

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Elimde iki kitap var. Bir tanesi  Alman Edebiyatı yazarı olan Friedrich Nietzsche'nin Böyle Buyurdu Zerdüşt.(309 sayfa) Diğeride yine kitap fuarından almış olduğum Yunan Edebiyatından yazar Nikos Kazancakis'den Zorba.(348 sayfa)

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Bu kategori için Khaled Hosseini'den Uçurtma Avcısı'nı seçtim. Zaten bu kitabı okumayı çok istiyordum. Kütüphanemde de varken başka kitap aramayı uygun görmedim. Merakla ve sabırsızlıkla okumayı bekliyorummm! (375 sayfadır.)

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara. 
Bu kategoride aslında iki kitap seçeneğim var. Bir tanesi serisini okuduğum Debbie Macomber'in Mucizeler Dükkanına Dönüş adlı kitabı (526 sayfadır.) diğeride Sarah Jio'nun Yağmur Sonrası.(347 sayfadır.)

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
Tercihimi Jose Mauro De Vasconcelos'un Şeker Portakalı'ndan yana kullandım. (182 sayfa ama bunu okuyabilirim değil mi? 200'e ne kalmış ki?)

11. Kategori ( 25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Bu kategoride en güzelini okuyayım isteğimden bir sonuca varmadım ki :(

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.
Tabikisi en sevdiğim yazarlardan biri olan Jean Christophe Grange'nin elimde olan kitabı Siyah Kan'ı okuyacağım. Adam yazdımı yazıyor be! (458 sayfadır.)

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara. 
Bu kategoride de kararsızlığım sürmekte. Şuan düşüncem Ayşe Kulin'den Adı Aylin'i okumak. (380 sayfaymış.)

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
1995 yılının bir kitabını bulacağım ama henüz yok bulamadım bulamadım :(

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Bu sene kitap fuarından aldığım seriye başlamak istedim. Bir türlü fırsatını bulamadım. Pek okuyana rastlamadığım içinde sanki biraz çekindim kitaplardan. Sherlock Holmes'un 
Akıl Oyunlarının Gölgesinde,
Suç Detayda Saklıdır,
Şüphe Asla Uyumaz.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder