22 Şubat 2013

TARÇINLI - ZENCEFİLLİ KURABİYE


El emeği, anne gününün meyvesi :) Annelerin yıllarca devam ettirdiği, birlikte olmaktan mutluluk duydukları gezmeleridir altın günleri. Annemin günü ise bu sefer benim ilkokul arkadaşlarımın anneleriyle olandı. Hala birlikteler, senelerdir gidip gelirler. Ne kadar güzel. Çoğu arkadaşımla ben bile görüşmezken annelerimiz bir arada kalmaya devam etti. Eski insanlar bir başka sahip çıkıyor sevdiklerine canım... 

Evde, kek pasta kısaca bütün tatlı türü işleri yapmak benim işimdir :) Ne zaman misafir gelecek olsa annem ne yapalım diye sorar! Ben seviyorum bu tip şeyler yapmayı uğraşmayı. Bende bu sefer farklı bir şey yapıyım dedim. Biraz blogları araştırdım :) Beğendiklerimi not aldım. Annemle beraber arasından seçtik. Tarçınlı-Zencefilli Kurabiyede karar kıldık. Bu tarifi, fatosca tatlar adlı blogtan edindim. Hem tarçın hem zencefil bir arada olunca annemin kalbini çaldı sanırım. ''Doktorlar zencefili sofranızdan eksik etmeyin salataları bile koyun çok faydalı diyor'' diyordu. Bende madem kurabiye yapıcam sağlıklı olsun dedim ve kolları sıvadım :) Hemen tarifimizi paylaşayım.  

Malzemeler:
1 su bardağı pudra şekeri,
150 gr erimiş tereyeğı,
1 yumurta,
1 çay bardağı mısır nişastası,
1 paket vanilya,
1 çay kaşığı tarçın,
1 çay kaşığı zencefil,
aldığı kadar un (yaklaşık olarak 2-2,5 su bardağı),
1 çay kaşığı karbonat,
birazda çikolata.

Yapılışı:
Bir kabın içine tereyağını, şekeri, yumurtayı alıp iyice çırpalım. 

Nişasta, karbonat, vanilya, tarçın, zencefili ekleyip karıştıralım. Ben ilaveten bu karışıma ek bitter çikolata rendeledim. Son olarak, elenmiş unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayalım. 
Hamur toparlandıktan sonra merdaneyle açalım. Açarken çok az nişasta serpebilirsiniz. Çok kalın açmamaya özen gösterelim. Daha sonra istediğimiz şekilde kurabiye kalıplarıyla şekil verelim.

Önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar 10-12 dk pişirelim.
İsterseniz piştikten sonra üzerine pudra şekeri eleyebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun. Çay yanında pek bir güzel oluyor ikramı :))

5 yorum:

  1. tarçın ve zencefil.. herşeye gidiyorlar, birini kouyorsam diğerinide ekliyorum ki birbirini dengelesinler..birde pişerken ki kokuları yok mu..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off dimii :) tarçın sahane bişi zencefil de şifa ee ikisi bir araya gelincee :))
      Ahh koku deyince aklıma sürekli olarak, canımın hep dumanı üzerinde kokulu kurabiye istemesi geldi :))

      Sil
  2. heey denerim ki bunu.
    kapakı kızından sonra da müthiş devamı yeşil peri gecesini oku ama.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolayy sen yaparsın kii :)
      Diiiip ya bu kapak kızı beni neden sarmadı sayfalar oku oku bitmioo sıkılıyorum kii!

      Sil
  3. ama yeşil peri gecesi müthiş.
    kapak kızı çok eskiden yazılmış bi de hep trende filan geçiyo okuma boşver bırak periye geç. son 2-3 yılın en iyi romanı valla bak.
    :)

    YanıtlaSil